Polski producent plastrów i opatrunków Viscoplast dołączył do kampanii społecznej #mojpierwszyraz organizowanej przez Fundację Dzień dla Życia. Oficjalne rozpoczęcie kampanii odbyło się 13 czerwca w Teatrze Ateneum w przeddzień Międzynarodowego Dnia Krwiodawstwa.
Wakacje letnie to trudny czas dla polskiego krwiodawstwa, w którym rośnie liczba wypadków komunikacyjnych, a ze względu na sezon urlopowy maleje liczba potencjalnych dawców. Wykorzystując ten kontekst Fundacja Dzień Dla Życia, działająca na rzecz oddawania krwi, rejestracji w banku szpiku kostnego oraz podpisywania oświadczeń woli o chęci pośmiertnego przekazania narządów do przeszczepu, rozpoczęła specjalną kampanię społeczną #mojpierwszyraz.
Celem kampanii #mójpierwszyraz jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem jakim są braki krwi do ratowania życia ludzkiego m.in. w okresie wakacji letnich. Nazwa kampanii nie jest przypadkowa – ma ona swym kontrowersyjnym wydźwiękiem budzić skrajne emocje, które sugerowałyby tematykę inicjacji seksualnej, niżeli oddania krwi. W ramach kampanii powstał specjalny spot promocyjny.
– Wakacje to dobry moment na to, aby pomyśleć też o tym, co możemy zrobić dla innych. Oddanie krwi to 1-2 godziny z naszego życia, a jedna jednostka krwi może uratować zdrowie i życie nawet trzem osobom. Może to dobry czas na Twój pierwszy raz? – podkreśla Martyna Kaczmarek, prezes zarządu Fundacji Dzień Dla Życia i pomysłodawczyni kampanii #mójpierwszyraz.
Do kampanii społecznej dołączyła marka Viscoplast, znana z oferty produktów na drobne skaleczenia, otarcia, odciski, ale także z zaawansowanych rozwiązań pomagających w leczeniu trudniejszych schorzeń w warunkach domowych oraz umożliwiających kontynuowanie terapii rozpoczętej w szpitalu.
– Oddawanie krwi jest realną pomocą i ratowaniem życia innych. Jest czymś wielkim, a jednocześnie prostym. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy wspierać ideę krwiodawstwa i inspirować Polaków do działania w tym zakresie – powiedziała Beata Strzeszewska, odpowiedzialna za strategię i komunikację marki Viscoplast.
To kolejna akcja Viscoplast na rzecz promowania krwiodawstwa w Polsce. W ubiegłym roku marka Viscoplast wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem zrealizowała akcję „Znak oddania”, zachęcając do oddawania krwi m.in. w środkach komunikacji miejskiej, na przystankach autobusowych w całej Polsce, a także poprzez prowadzenie działań edukacyjnych, w punktach sprzedaży, wśród dystrybutorów oraz na kanałach społecznościowych.
Więcej informacji o kampanii #mójpierwszyraz znajduje się na stronie internetowej Fundacji Dzień Dla Życia oraz na kanale społecznościowym organizacji.
dostarczył infoWire.pl





